Mercedes-Benz W220 S65L AMG

Mercedes-Benz W220
Dzisiaj porozmawiamy o czwartej generacji Mercedesa klasy S a dokładniej o wersji W220 następcy kultowej limuzyny lat 90-tych Mercedesa W140. W220 zaprezentowane po raz pierwszy w 1998 roku zrobiła dość duże wrażenie, nowa linia zaprezentowana przez Mercedesa bardzo przypadła do gustu. Bardziej opływowa stylistyka, wąskie reflektory, pochylone słupki oraz tylna szyba nachylona w kierunku dość długiej i prostej klapy bagażnika mocno poprawiła wygląd tego modelu jak i oddaliła go od poprzednika, jednakże dzisiaj skupimy się nie na zwykłej wersji, lecz na robionym na zamówienie przez Mercedesa przy współpracy z AMG Mercedesie W220 S65L AMG.

S65L AMG była znacznie mocniejszą wersją S-klasy robioną tylko i wyłącznie na zamówienie. Produkowana była w latach 2003 – 2005 a jej wartość rynkowa wynosiła ponad milion złotych. Charakteryzowała się ona dość agresywnym pakietem stylistycznym w którego skład wchodziły zmienione zderzaki i progi na bardziej aerodynamiczne oraz większe wykonane z lekkich stopów metali felgi, które odsłaniały masywne nawiercane krzyżowo tarcze hamulcowe. Wewnątrz S-klasa otrzymała grzane oraz wentylowane fotele obszyte perforowaną skórą, nowe zegary z widniejącym na środku napisem AMG, jednak pomimo tych zmian S65L AMG mocno nie odstawała od zwykłej wersji pod względem jej wnętrza, nadal była to mieszanka różnego rodzaju luksusowych elementów jak i funkcji.

Sercem tego samochodu była 6-cio litrowa jednostka V12 BITurbo udoskonalona przez firmę AMG. Dysponowała ona mocą 612KM oraz bardzo wysokim momentem obrotowym wynoszącym 1000Nm przy 4000rpm. Za rozpędzenie S-klasy odpowiadała 5-cio biegowa automatyczna skrzynia biegów zaprojektowana przez AMG o oznaczeniu AMG SPEEDSHIFT. Do pierwszych 100km/h S65L rozpędzała się w zaledwie 4.4 sekundy zaś do prędkości 240km/h rozpędzała się ona w 23.3 sekundy. Opisując S65L AMG nie możemy także zapomnieć o takiej wersji jak S55 AMG która była dostępna w salonach. Przedliftowa wersja produkowana była w latach 1999 - 2002 posiadała silnik 5.5 litra V8 wolnossący o mocy 360KM i 530Nm przy 3150rpm. Poliftowa wersja produkowana była w latach 2002 – 2005 oraz wyposażona była w ten sam silnik tym razem już z kompresorem, generowała ona moc 500KM oraz 700Nm w zakresie od 2750rpm do 4000rpm.

Słowami zakończenia S-klasa kojarzy się wszystkim z dużym luksusem co można zauważyć na przykładach Mercedesa W116, W126 oraz W140. Wchodząc do limuzyny każdy z nas ma tylko jeden cel a mianowicie wygodnie usiąść w fotelu włączyć ulubioną muzykę i się zrelaksować. Do tego idealnie nada się Mercedes W220 S65L jego nowy ponadczasowy wygląd, duży zapas mocy i wszechotaczający luksus wnętrza sprawi, że każdy podczas swojej podróży tym samochodem poczuje się jak prezydent i tego życzę każdemu.

# Link Opis
# Opis
...
Mercedes-Benz W220 S67 BRABUS

Ostatnim razem rozmawialiśmy o S-Klasie w AMG, dzisiaj przyszła pora porozmawiać o wersji W220 jakiej nie znaliście. Firma BRABUS stworzyła limuzynę godną miana ekskluzywnego biura na kółkach. Ich wersja S-klasy produkowana była w latach 2002 – 2005, wówczas przyciągnęła bardzo swoją uwagę bogatym wyposażeniem. Limuzyna BRABUSA charakteryzowała się bardziej opływowym pakietem nadwozia, przedni zderzak posiadał duży wlot powietrza oraz cztery dodatkowe światła (była ...

Czytaj
...
Mercedes-Benz W220 Lorinser

Dobrnęliśmy do ostatniego Mercedesa w pakiecie Lorinser, na wstępnie krótka historia samej firmy. Lorinser powstał w 1930 roku, początkowo zajmował się sprzedażą i serwisem pojazdów marki Daimler-Benz. Lorinser jest firmą tuningową zajmującą się do dnia dzisiejszego tuningiem marki Mercedes jak i Smart, ich celem jest budowa samochodów na miarę prawdziwych kierowców, którzy nie boją się wcisnąć p***dału gazu do samego końca. W ich ofertach możemy znaleźć pakiety karo...

Czytaj

Galeria