Mercedes-Benz W220 S67 BRABUS

Ostatnim razem rozmawialiśmy o S-Klasie w AMG, dzisiaj przyszła pora porozmawiać o wersji W220 jakiej nie znaliście. Firma BRABUS stworzyła limuzynę godną miana ekskluzywnego biura na kółkach. Ich wersja S-klasy produkowana była w latach 2002 – 2005, wówczas przyciągnęła bardzo swoją uwagę bogatym wyposażeniem.

Limuzyna BRABUSA charakteryzowała się bardziej opływowym pakietem nadwozia, przedni zderzak posiadał duży wlot powietrza oraz cztery dodatkowe światła (była jeszcze wersja przedniego zderzaka z dwoma światłami), tylni zaś zderzak dostał dyfuzor na cztery końcówki wydechu. S-klasa dostała także nowe buty, były nimi tak zwane BRABUS MONOBLOCK wychodziły one w różnych wersjach i były opcją wyboru. Wnętrze było obite w najwyższej jakości skórę jak i obszyte alcantarą, ponadto wszelkie dekory jak i dodatki pochodziły z wysokiej jakości drewna orzechowego. BRABUS również oferował możliwość personalizacji swojego wnętrza od fabrycznego wyposażenia aż po wysokiej jakości skórę BRABUS Mastik.
Do firmy BRABUS przyłączyła się również firma BINZ która specjalizowała się w budowaniu wysokiej klasy autokarów. Ich wspólnym dziełem była limuzyna zbudowana na bazie seryjnej S600, która to została przedłużona o całe 50 centymetrów co zwiększyło przestrzeń na nogi tylnej części limuzyny. Środek został przedzielony szkłem kompozytowym z atestem bezpieczeństwa co pozwalało zachować prywatność osób siedzących z tyłu, dodatkowo tylna przestrzeń była wyposażona w dodatkowy układ klimatyzacji, system komunikacji konstrukcji BRABUSA oraz lodówkę.

Obie wersje wyposażenia jednak miały wiele wspólnego mianowicie zagłówki otrzymały małe wyświetlacze w tym jeden duży mieszczący się pod sufitem wyświetlacz 22-calowy LCD połączony z całym systemem, który mógł obsługiwać konsole do gier, oglądanie telewizji jak i płyt DVD. Fotele tylne miały pełną elektryczną regulację a między nimi można było znaleźć pełnoprawną lodówkę. Dodatkową opcją były także stoliczki mieszczące się na oparciach przednich foteli jak i jeden stoliczek wysuwany z przestrzeni bagażowej po otwarciu klapy bagażnika.
Silnik jaki pracował w S-Klasie to 6.3 litra wolnossące V12 generujące moc 475KM oraz 650Nm przy 4200rpm. Silnik spięty był z 5-cio biegową skrzynią automatyczną. Pierwsze 100km/h osiągała ona w 5.5 sekundy a jej prędkość maksymalna wynosiła 300km/h, które osiągała po 68.6 sekundy. BRABUS oferował także wersję z silnikiem 6.3 litra V12 BITurbo o mocy 640KM i momencie 1026Nm oraz elektronicznym kagańcu na 310km/h, jednakże ten silnik traktowałbym tylko jako ciekawostka, ponieważ nie ma zbyt dużo informacji na jego temat.

BRABUS słynie ze swoich ciekawych szybkich jak i luksusowych projektów czego mogliśmy być świadkiem przy opisywanej przez nas wersji V-klassy. Myślę, że jeszcze nie raz zaskoczy nas niejednym swoim projektem i nie raz pokaże, jak powinien wyglądać prawdziwy luksus.

# Link Opis
# Opis

Galeria