Mercedes-Benz W220
Dzisiaj porozmawiamy o czwartej generacji Mercedesa klasy S a dokładniej o wersji W220 następcy kultowej limuzyny lat 90-tych Mercedesa W140. W220 zaprezentowane po raz pierwszy w 1998 roku zrobiła dość duże wrażenie, nowa linia zaprezentowana przez Mercedesa bardzo przypadła do gustu. Bardziej opływowa stylistyka, wąskie reflektory, pochylone słupki oraz tylna szyba nachylona w kierunku dość długiej i prostej klapy bagażnika mocno poprawiła wygląd tego modelu jak i oddaliła go od poprzednika, jednakże dzisiaj skupimy się nie na zwykłej wersji, lecz na robionym na zamówienie przez Mercedesa przy współpracy z AMG Mercedesie W220 S65L AMG.
S65L AMG była znacznie mocniejszą wersją S-klasy robioną tylko i wyłącznie na zamówienie. Produkowana była w latach 2003 – 2005 a jej wartość rynkowa wynosiła ponad milion złotych. Charakteryzowała się ona dość agresywnym pakietem stylistycznym w którego skład wchodziły zmienione zderzaki i progi na bardziej aerodynamiczne oraz większe wykonane z lekkich stopów metali felgi, które odsłaniały masywne nawiercane krzyżowo tarcze hamulcowe. Wewnątrz S-klasa otrzymała grzane oraz wentylowane fotele obszyte perforowaną skórą, nowe zegary z widniejącym na środku napisem AMG, jednak pomimo tych zmian S65L AMG mocno nie odstawała od zwykłej wersji pod względem jej wnętrza, nadal była to mieszanka różnego rodzaju luksusowych elementów jak i funkcji.
Sercem tego samochodu była 6-cio litrowa jednostka V12 BITurbo udoskonalona przez firmę AMG. Dysponowała ona mocą 612KM oraz bardzo wysokim momentem obrotowym wynoszącym 1000Nm przy 4000rpm. Za rozpędzenie S-klasy odpowiadała 5-cio biegowa automatyczna skrzynia biegów zaprojektowana przez AMG o oznaczeniu AMG SPEEDSHIFT. Do pierwszych 100km/h S65L rozpędzała się w zaledwie 4.4 sekundy zaś do prędkości 240km/h rozpędzała się ona w 23.3 sekundy. Opisując S65L AMG nie możemy także zapomnieć o takiej wersji jak S55 AMG która była dostępna w salonach. Przedliftowa wersja produkowana była w latach 1999 - 2002 posiadała silnik 5.5 litra V8 wolnossący o mocy 360KM i 530Nm przy 3150rpm. Poliftowa wersja produkowana była w latach 2002 – 2005 oraz wyposażona była w ten sam silnik tym razem już z kompresorem, generowała ona moc 500KM oraz 700Nm w zakresie od 2750rpm do 4000rpm.
Słowami zakończenia S-klasa kojarzy się wszystkim z dużym luksusem co można zauważyć na przykładach Mercedesa W116, W126 oraz W140. Wchodząc do limuzyny każdy z nas ma tylko jeden cel a mianowicie wygodnie usiąść w fotelu włączyć ulubioną muzykę i się zrelaksować. Do tego idealnie nada się Mercedes W220 S65L jego nowy ponadczasowy wygląd, duży zapas mocy i wszechotaczający luksus wnętrza sprawi, że każdy podczas swojej podróży tym samochodem poczuje się jak prezydent i tego życzę każdemu.
# | Opis |
---|
Ostatnim razem rozmawialiśmy o S-Klasie w AMG, dzisiaj przyszła pora porozmawiać o wersji W220 jakiej nie znaliście. Firma BRABUS stworzyła limuzynę godną miana ekskluzywnego biura na kółkach. Ich wersja S-klasy produkowana była w latach 2002 – 2005, wówczas przyciągnęła bardzo swoją uwagę bogatym wyposażeniem. Limuzyna BRABUSA charakteryzowała się bardziej opływowym pakietem nadwozia, przedni zderzak posiadał duży wlot powietrza oraz cztery dodatkowe światła (była ...
CzytajDobrnęliśmy do ostatniego Mercedesa w pakiecie Lorinser, na wstępnie krótka historia samej firmy. Lorinser powstał w 1930 roku, początkowo zajmował się sprzedażą i serwisem pojazdów marki Daimler-Benz. Lorinser jest firmą tuningową zajmującą się do dnia dzisiejszego tuningiem marki Mercedes jak i Smart, ich celem jest budowa samochodów na miarę prawdziwych kierowców, którzy nie boją się wcisnąć p***dału gazu do samego końca. W ich ofertach możemy znaleźć pakiety karo...
Czytaj