Daihatsu Sirion

Zapewne kojarzycie markę Daihatsu jak i model Sirion, który można jeszcze zobaczyć czasem na naszych ulicach.
Model Sirion był oferowany w 2 wersjach silnikowych 1.0l o mocy od 56KM do 69KM, oraz 1.3l o mocy od 87KM do 102KM.

Można było wybrać skrzynię 5 biegową manualną lub 4 biegową automatyczną. Do wyboru mieliśmy również napęd na przód lub na 4 koła. Była jeszcze wersja Rally 4, pod jej maską znajdował się silnik 1.3l 110KM z napędem na 4 koła. ( 0-100 w 8.9s) Przy masie od 830KG do 900KG taka moc jak najbardziej wystarczała do dynamicznej jazdy i nie zamulania spod świateł.

Na dzisiaj już wystarczy o europejskiej odmianie tego modelu, przejdźmy więc do tego co oferowane było w kraju kwitnącej wiśni. W Japonii Sirion był sprzedawany pod nazwą Storia. Interesuje nas dzisiaj jedna konkretna wersja silnikowa, mianowicie 0.7l turbo. Dokładnie nazywa się to Daihatsu Storia X4. Storia X4 została stworzona na potrzeby rajdów i była oferowana głównie w Japonii. Pod maskę trafił silnik 0.7 litra doładowany turbiną co w efekcie dalo nam 120KM oraz 128Nm momentu obrotowego. Napęd został przeniesiony na wszystkie 4 koła za pośrednictwem 5 biegowej manualnej skrzyni biegów. W tym przypadku masa własna auta to 840KG. Wszystko razem daje nam przyspieszenie od 0 do 100Km/h w 8 sekund.
Całkiem dobry wynik jak na taką "taczkę".

Co ciekawe będąc właścicielem takiego pudełeczka moglibyście napsuć sporo krwi młodym gniewnym w ich e46 320i / 323i lub 320d bo to pudełko kręci lepsze czasy do 100 niż ich bawary. Nawet słynne 1.8t 150KM w A4b5 przy tym zostaje w tyle. Wiec jeśli chcecie małego zrywnego bolida to szukajcie Daihatsu Storia X4. Na pewno wyróżnicie się na ulicy i zaskoczycie nie jednego kierowcę spod świateł.
Na koniec dodam że nie mam pojęcia czym wizualnie różniła się Storia X4 od Siriona. Jedyna różnica jaką zauwazyłem to felgi, oraz to że X4 wychodziła tylko w białym kolorze.

# Opis

Galeria