Isuzu Como F1

Dzisiaj skupimy się na dość specyficznym oraz już zapomnianym samochodzie koncepcyjnym stworzonym przez Japońskiego producenta samochodów Isuzu. W roku 1991 Isuzu zaprezentowało koncept samochodu w jednym z salonów w Tokyo. A mówimy tutaj o modelu Como F1.

Projektantem tego modelu był nikt inny jak Simon Cox znany również z omawianego przez nas niedawno modelu Cadillac’a Cien. To właśnie Simon odpowiada za oryginalną stylistykę dość specyficznego samochodu marki Isuzu. Como wyróżniało się bardzo futurystycznym wyglądem oraz wielką przestrzenią ładunkową w stylu pick-up. Jego linia nadwozia przypominała kroplę wody co przekłada się na bardzo opływowy kształt samochodu. Drzwi w modelu Como F1 otwierały się identycznie jak w Lamborghini. Największym zaskoczeniem jednak jest tył auta, który przypomina amerykańskiego pick-upa. Simon nazwał swój koncept „grand sports-utility vehicle” (wielki pojazd sportowo-użytkowy).

A dlaczego akurat sportowy? To akurat za sprawą zamontowanego centralnie silnika V12 o pojemności 3.5 litra generującego około 740KM. Początkowo Isuzu planowało ten silnik użyć w sportach motorowych jednakże jego potencjał dopiero dostrzegła firma Lotus montując go w modelu F1 Lotus 102B. Isuzu Como F1 choć zapowiadał się świetnym konceptem, który miałby dzisiaj rzeszę swoich fanów ostatecznie zakończył swój projekt z braku funduszy

# Link Opis
# Opis

Galeria