Łada Samara EVA / S-Proto

W poprzednim przypadku Łada współpracowała z Porsche. Tym razem sami stworzyli ten samochód. Konkretnie chodzi o Łade Samare EVA z 1987r i Ładę Samare S-proto 1989r. Różniła je tylko moc silnika, dlatego opisze je jako jedno auto.

Samara EVA była autem budowanym z myślą o startach w WRC w najbardziej ekstremalnej grupie czyli grupie-b. Tak dobrze czytacie w grupie-b. Łada miała konkurować z takimi potworami jak Audi Quattro S1, Ford RS200, Peugeot 205 T16 czy Lancia 037. Niestety Rosjanie trochę za późno się za to zabrali bo grupa-b przestała istnieć w roku 1986.
Sercem Samary EVA był silnik stworzony przez konstruktorów Łady na bazie seryjnego silnika Samary. Z serii został jedynie blok silnika, a reszta została zmieniona tak aby osiągnąć jak największą moc. Efektem tej pracy był 4 cylindrowy, turbodoładowany motor o pojemności 1860cm3. Posiadał on 2 wałki rozrządu i generowało moc około 300 koni mechanicznych (wersja S-proto 350 koni mechanicznych) Silnik został umieszczony centralnie i połączony z manualną skrzynią biegów przez którą cała moc trafiała na tylne koła Nadwozie Samary EVA oraz S-proto zostało wykonane z lekkich materiałów przez co masa całego auta nie przekraczała 1 tony. Podsumowując były to chyba najbardziej hardcorowe Łady w historii. Masa około 960kg, moc 300/350 koni i napęd tylko na tył. To był istny wilk w owczej skórze.

Więc informacji nie udało mi się znaleźć ale mam nadzieję że jest to dla was fajna ciekawostka. Jeśli w opisie popełniłem gdzieś błąd to proszę o poprawienie mnie bo specem od Łady nie jestem.

# Link Opis
# Opis

Galeria