Mercedes F200 IMAGINATION

Większość producentów w swoich autach montuje kierownicę, większość z nas nie wyobraża sobie auta bez tego dosyć ważnego elementu. Mercedes tworząc pewien koncept był trochę innego zdania bo nie posiadał on ani kierownicy, ani pe**łów.

Tyle słowem wstęp, teraz przejdźmy do przedstawienia pewnego auta z pod znaku gwiazdy. Mianowicie chodzi o Mercedesa F200 IMAGINATION. Mercedes zaprezentował model F200 IMAGINATION na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 1996r. Miała być to zapowiedź wprowadzenia na rynek nowej klasy CL która premierę miała 3 lata później czyli w 1999r. Jak na tamte czasy auto wyglądało bardzo futurystycznie. Z przodu w jego stylistyce możemy zobaczyć podobieństwo do zaprezentowanej kilka lat później s-klasy W220, tył wpisałby się nawet w obecne czasy, widać w nim odrobinę podobieństwa do najnowszych aut MB oraz Peugeota 607.

F200 IMAGINATION jak na auto typu coupe było dość pokaźnych rozmiarów, jego długość to 4913 mm, szerokość 1873mm oraz wysokość 1403 mm. Pod maską zagościło 12 cylindrowe serce o pojemności 6l z 2 wałkami rozrządu w głowicy generujące 394 konie mechaniczne przy 5200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 570 Nm przy 3800 obr / min. Cała moc była przenoszona na tylne koła za pomocą 5 biegowej automatycznej skrzyni biegów. To pozwalało mu rozpędzić się do prędkości 250km/h która była ograniczona elektronicznie. Z danych technicznych to by było tyle. W Mercedesie F200 zastosowano wiele rozwiązań które zagościły w autach tej marki kilka lat później min. Drzwi motylkowe (wykorzystane w Mercedes-Benz 2003 SLR McLaren ) Elektroprzezroczyste panoramiczne szkło dachowe (wykorzystane w 2002r Maybach 62 ) Kamery w miejscach lusterek.
Window-Airbag (premiera seryjna w Mercedes-Benz S-Class (W220) . Wybiegający w przyszłość dynamiczny system wspomagania prowadzenia. Aktywne zawieszenie Active Body Control , które w 1999 roku weszło do produkcji seryjnej w innym coupe - Klasie CL . System Active light Wprowadzenie do produkcji reflektorów bi-ksenonowych z funkcją aktywnego oświetlenia w 2003 r. W Klasie E Mercedes-Benz (W211) Rozpoznawanie głosu dla telefonu komórkowego oraz nawigacji. Rozpoczęcie produkcji pod nazwą LINGUATRONIC w Mercedes-Benz S-Class (W140) w 1996 roku.

Teraz coś co nie zagościło w kolejnych autach MB czyli brak kierownicy oraz pe**łów. Zostały one zastąpione drążkiem do sterowania który mieścił się między fotelami w miejscu gdzie w normalnym aucie mamy drążek zmiany biegów. Za jego pomocą możemy przyspieszać, hamować oraz skręcać, a wszystko było sterowane elektronicznie. Było to zaprojektowane tak aby można było prowadzić zarówno z fotela kierowcy jak i pasażera. Deska rozdzielcza została wyposażona w ogromny ekran który wyświetlał wszystkie parametry jazdy. Na środku deski znalazła nie konsola dostępna zarówno dla kierowcy jak i pasażera za pomocą które można było sterować wyposażeniem auta. Znalazły się na niej również przycisku które zastąpiły klasyczny drążek zmiany biegów. Na boczkach drzwi również znalazły się joysticki za pomocą których sterowaliśmy częścią wyposażenia. Z modelem F200 wiąże się również pewna miejska legenda. Zaczęło się to od rozesłania pewnego maila w którym załączone było zdjęcie tajemniczego modelu Mercedesa z dopisanym opisem: 'Nowy Mercedes – bardzo inny, naprawdę inny'. Bardzo szybko rozeszła się plotka, że na zdjęciu znajduje się wyczekiwany model CL600 tymczasem na zdjęciu znajdował się właśnie Mercedes-Benz F200.

Gdyby jednak Mercedes zdecydował się na produkcję modelu F200 to jestem pewien że aktualnie dążył bym do posiadania tego auta bo bardzo mi się podoba i wyróżnienia się z tłumu innych aut.

# Opis

Galeria