V-KLASA W638

V-KLASA W638 JAKIEJ NIE ZNACIE
Model o którym dzisiaj opowiemy było produkowane w latach 1998-2003
Zapewne większość z was po usłyszeniu nazwy V-klasa lub Vito przed oczami widzi niezbyt dużego, obdrapanego i przyrdzewiałego busika z klekoczącym dieslem pod maską i grupką budowlańców w środku.
Otóż dla niektórych może być zaskoczeniem że Mercedes klasy V był oparty na płycie podłogowej VW T4 i montowano w nim silnik VR6 produkcji VW o pojemności 2.8l i mocy 174 koni mechanicznych.
Dzisiaj jednak wersję VR6 odstawimy na bok i opowiemy wam o jeszcze jednym Vito o którym zapewne mało kto słyszał, mianowicie chodzi o Mercedesa V 280 BRABUS 3.2 W638.
Swego czasu BRABUS dobrał się do Mercedesa klasy V z silnikiem 2.8l następnie zwiększył jego pojemności do 3.2l przez co moc wzrosła ze 174 koni do 210 i polączył ten silnik z automatyczną skrzynią biegów.
To jednak nie koniec zmian jakie BRABUS wprowadził do tego auta.
Do środka trafiło 6 foteli kapitańskich z perforowaną, skórzaną tapicerką. Kabina była wykończona alcantarą i carbonem, a na podłogę trafiły welurowe dywaniki.
Kierowca otrzymał aluminiową gałkę zmiany biegów i pe*ały ( żeby się facebook nie przyczepił) oraz sportową kierownicę.
Pozwolę sobie stwierdzić że to nie było normalne auto tylko całkiem szybkie biuro ma kółkach.
Na zewnątrz też się trochę zmieniło.
Auto otrzymało pełny pakiet stylistyczny BRABUSA, aluminiowe 18 calowe felgi BRABUS monoblock IV do tego doszedł również sportowy układ wydechowy i zawieszenie. Gdyby było wam jednak mało to w opcji można było zamontować w nim telefon, fax i komputer.
V-klasy w wersji z silnikiem 3.2l wyprodukowano zaledwie około 70szt na cały świat więc na chwilę obecną stanowi on nielada gratkę dla kolekcjonerów.
Osobiście sam chciałbym mieć takiego Mercedesa chociażby po to żeby stał w garażu, a ja żebym miał świadomość posiadania takiego egzemplarza.
Następnym razem gdy zobaczycie na swojej drodze to auto może spojrzycie na nie pod trochę innym kątem niż tylko woła roboczego na budowę czy do warzywniaka.
Tutaj więcej informacji, a w komentarzach oficjalna strona internetowa Brabusa pokazująca że auto było oferowane przez tą firmę.

# Opis
1Pójdźmy za ciosem i zakończmy temat V-klasy i Vito W638
Na deser przedstawimy wam taką ciekawostkę że do wyżej wymienionych aut dobrał się troszkę nawet LORINSER i nawet na dzień dzisiejszy prawdopodobnie można kupić chip boxy tej firmy do V-klasy W638/2 i VITO W638 za około 1000 euro , a tutaj linki do oficjalnej strony LORINSERA.
Wszystkie modele:
https://lorinser.com.pl/silnik-mercedes/
Klasa V:
https://lorinser.com.pl/.../tuning-silnika-mercedes.../
VITO
https://lorinser.com.pl/.../tuning-silnika-mercedes-vito.../
Niestety informacji o pakietach stylistycznych tej firmy nie znaleźliśmy.
Zdjęcie Google grafika, dla uwagi.
Pozdrawiam Rafał
...
Mercedes Benz V-klasse W638 Executive 1st Edition

Mamy dla was coś jeszcze o V-Klasie. Powstało kiedyś coś takiego jak: Mercedes Benz V-klasse W638 Executive 1st Edition. Wersja ta wyróżniała się tym że posiadała pakiet stylistyczny WALD który obejmował: - przedni zderzak - nakładki na progi - tylny zderzak - atrapę chłodnicy bez znaczka - wykładzinę wewnątrz auta - aluminiowe felgi Tutaj oficjalna strona WALD z tym autem.

Czytaj
...
Mercedes-Benz V638 Lorinser

Pójdźmy za ciosem i zakończmy temat V-klasy i Vito W638 Na deser przedstawimy wam taką ciekawostkę że do wyżej wymienionych aut dobrał się troszkę nawet LORINSER i nawet na dzień dzisiejszy prawdopodobnie można kupić chip boxy tej firmy do V-klasy W638/2 i VITO W638 za około 1000 euro , a tutaj linki do oficjalnej strony LORINSERA.

Czytaj

Galeria